Wedstrijd 01 juni 2024

Telstar/Schoonderbeek selectie

Voorbeschouwing

Beste Telstarsupporter,

De voorjaarscompetitie op het veld is alweer over de helft. Er zijn nu vier wedstrijden gespeeld en nog twee te gaan. Vandaag zijn de laatste thuiswedstrijden van de selectie. Telstar/Schoonderbeek 1 mag de degens gaan kruisen met Swift uit Amsterdam en Telstar/Schoonderbeek 2 treft op eigen veld Wageningen 4. Beide wedstrijden beloven spannend te gaan worden. De heenwedstrijd in Amsterdam tussen de hoofdmachten bleef tot het einde aan toe spannend waarna Telstar/Schoonderbeek 1 er uiteindelijk met een 15-16 overwinning van doorging. In Wageningen was de wedstrijd van ons 2e team net zo spannend maar bleef deze ontmoeting door een 11-11 eindstand onbeslist.

Swift is voor Telstar geen onbekende. Op het veld kwamen de ploegen elkaar de laatste drie jaar telkens tegen. In die vijf ontmoetingen stapte Swift twee keer als winnaar van het veld en Telstar dus drie keer. Als we naar de ranglijst kijken bezetten de bezoekers uit Amsterdam op dit moment de 4e en dus laatste plaats met nog 0 punten. Telstar heeft tot nog toe vier punten weten te verzamelen en bezet hiermee de 2e plaats. Echter door de resultaten uit het verleden zullen de bezoekers zeker niet onderschat gaan worden. Een moeilijke wedstrijd word verwacht. Telstar heeft nu als doel om tweede te eindigen en daarvoor zijn waarschijnlijk twee overwinningen nodig.

Telstar 2 kan zich zaterdag veilig spelen. Hiervoor moet er wel zelf gewonnen worden én moet Woudenberg van De Meeuwen zien te winnen. Het 2e team kan is zelfs nog in de race voor het kampioenschap. Als ze de komende twee wedstrijden in winst om weten te zetten is het kampioenschap en de daarbij behorende promotie een feit. Zover is het nog lang niet. Eerst moet er van Wageningen 4 gewonnen worden en dan kan er daarna verder gekeken gaan worden.

We hopen u en jou weer langs de lijn te gaan zien om onze selectie voor de laatste keer dit seizoen aan te moedigen in eigen huis. Telstar 2 begint om 14:00 uur en Telstar 1 speelt om 15:30 uur. Vergeet uw kleding voor het feest ’s avonds niet ????. Tot zaterdag!

Standen selectie