Beeldscherp
een gespecialiseerd creative video productie bedrijf
Jullie hebben wellicht allemaal de nieuwe promovideo gezien die op de homepage van de website staat en via social media verspreid is. De presentatie was op de jubileumdag in oktober en werd gesponsord door Beeldscherp.
Eigenaar Rick Cosijn vertel eens… hoe zou je jouw bedrijf in 3 zinnen beschrijven?
Beeldscherp maakt video’s voor bedrijven, organisaties en overheden die mee willen spelen in een snel bewegende (online) wereld. Wij helpen met grijpende storytelling in het meest aansprekende marketing medium. Want overal is waanzinnige content om te consumeren, dus om mee te spelen in dit medialandschap moet jouw marketing ook waanzinnig zijn.
Kun je jezelf voorstellen? Wie ben jij? Wat beweegt jou?
Op jonge leeftijd werd ik al gegrepen door bewegend beeld. Ik kon er toen nog niet precies mijn vinger op leggen, maar ik werd gefascineerd door films en series en kon daar echt verdwaald in raken.
Een carrière kiezen was dus niet zo moeilijk. Terwijl ik beter werd in het maken van video’s ontdekte ik ook waar mijn kracht lag; het leggen van een brug tussen de creatieve kant van videoproductie en opdrachtgevers die daar baat bij hebben (dat is iedereen).
Ik raak geïnspireerd door dingen die tot de verbeelding spreken; de natuur, goede storytelling (in films of series), ruimtevaart. Maar ook mensen inspireren mij; mensen die fysieke barrières breken in sport, of juist wat meer artificiële barrières breken in bijvoorbeeld ondernemerschap. Of mensen die zonder reden wat goeds doen voor de medemens.
Wat was je eerste baantje?
Een krantenwijk.
Wat zou je doen als je dit werk niet deed?
Iets anders creatiefs? Of onderwaterlasser. Ik heb werkelijk geen idee wat ik anders zou doen, ik doe precies wat ik wil.
Kun je kort de geschiedenis van je bedrijf schetsen?
Recht uit de opleiding ben ik Beeldscherp begonnen. Dat was in de zomer van 2020. Met een wereld die op slot zat was het een sprong in het diepe. Maar juist in die tijd ontdekte (of bevestigde) de kracht van video.
Dus netwerken was een uitdaging, maar stap voor stap kwamen projecten onze kant op. Ondertussen hebben we projecten gedaan door heel het land, half Europa en ben ik ook een keer naar Afrika geweest.
We doen een mooie mix aan projecten zoals de promotievideo voor Telstar. Dus video’s voor op sociale media, websites, beurzen, etc. 2D video’s noemen we die. 360 graden video (Virtual Reality) is op ons pad beland, en daar zie ik voor de toekomst veel kansen.
Wiens baan zou je voor een dag willen uitvoeren?
Ik heb werkelijk geen idee. Als ik hier een antwoord op heb ga ik me laten omscholen.
Wiens baan zou je absoluut niet willen?
Politici.
Waar kunnen we jou ’s nachts voor wakker maken?
Een vroege wekker om ergens te gaan filmen met zonsopgang is werkelijk nooit een probleem.
Wat heeft je aangezet om onze vereniging te sponsoren?
Sporten is belangrijk, en ik vind dat meer mensen het moeten doen. Door een promotievideo te sponsoren geloof ik dat Telstar zich kan laten zien op een manier die alleen maar zichtbaar is met video. Want hoe meer mensen er bewegen, hoe gelukkiger de samenleving is. En korfbal is natuurlijk dé sport, zeker bij zo’n inclusieve vereniging als Telstar.
Heb je zelf al eens gekorfbald?
Zeker! Zeven jaar lang heb ik gekorfbald bij Gemini Gouda.
Wat is je favoriete sport en welke beoefen je zelf? En waar?
Hardlopen heeft op dit moment mijn interesse. Het mooie aan deze sport is dat je het waar en wanneer dan ook kan doen.
Wie inspireert je?
Mensen die het beste met de wereld/de medemens voor hebben. Maar ook filmregisseurs zoals Christopher Nolan of Damien Chazelle.
Waar kun jij je echt druk om maken?
Onrecht. Mensen zijn vaak de dupe van ellende waar ze niets mee te maken hebben en/of niet verdienen.
Als je in je woonplaats een ding zou mogen veranderen, wat zou dat dan zijn?
Beter openbaar vervoer.
Wat wil je in de komende tien jaar in ieder geval bereiken?
Ik wil graag mooie projecten draaien. Positieve impact maken met het werk dat ik doe. Mooie reizen kunnen maken, nog meer mooie mensen leren kennen. Mooie sportprestaties neerzetten.
Naast wie zou je (behalve je partner) graag in het vliegtuig willen zitten en waarheen?
Ik laat me graag verrassen.
Waarom zouden onze leden juist voor jouw bedrijf moeten kiezen?
We zijn een jong bedrijf dat het hedendaagse medialandschap snapt.
Wat (aanbieding, actie, nieuws of vacature) zou je bij onze leden onder de aandacht willen brengen?
Vraag een offerte bij ons aan voor een videoproductie en krijg 5% korting op je eerste aanvraag. Laat even weten dat je via Telstar komt 😉
Wij leren graag van specialisten. Heb je een (vak)tip of advies voor onze leden?
Probeer zoveel mogelijk foto’s/video’s te maken van de mooie en minder mooie dingen uit je leven, maar probeer ook niet je te verschuilen achter die camera en ga in het hier en nu te staan van de momenten die je leven opmaken.
Hoe ziet een dagelijkse werkdag er gemiddeld uit?
De ene week word ik wakker in een hotelkamer in Litouwen om daar te gaan filmen, de andere week maak ik lange dagen op kantoor om alle deadlines te halen. Veel bellen en mailen, maar ook diepe duiken maken in de techniek om bij de nieuwste innovaties te blijven.
Wat spreekt je zo aan in onze mooie vereniging?
Er is een plek voor iedereen. Sporten is belangrijk, maar plezier hebben is net zo belangrijk. KV Telstar straalt gewoon heel veel gezelligheid uit.
Wil je nog wat kwijt aan eenieder die dit interview leest?
Lekker sporten met zijn allen!